MAQOM SAN’ATINI YOSH IJROCHILARGA O‘RGATISHDA INTERFAOL METODLARDAN FOYDALANISH

Authors

  • Qaxramon Sa’dullayevich Boboqulov JDPU

Keywords:

maqom, interfaol ta’lim, an’anaviy musiqa ta’limi, madaniy meros, improvizatsiya, yosh ijrochilar, pedagogik innovatsiya, O‘zbekiston musiqasi

Abstract

Maqom sanʼati Oʻzbekiston va Markaziy Osiyo musiqa va madaniy merosida muhim oʻrin tutadi. Yosh avlodlar raqamli va globallashgan muhitda shakllangan turli xil ta’lim usullari bilan tobora ko‘proq shug‘ullanar ekan, maqom o‘qitishga an’anaviy pedagogik yondashuvlar yangi muammolarga duch kelmoqda. Ushbu maqolada yosh maqom ijrochilari tarbiyasida dialogik o‘qitish, improvizatsiya, multimedia vositalari, tengdoshlar bilan hamkorlik va fanlararo aloqalar kabi interfaol o‘qitish usullarining integratsiyalashuvi yoritilgan. Uning ta’kidlashicha, bu usullar nafaqat maqomni o‘quvchilar uchun yanada qulayroq va qiziqarli qiladi, balki an’ananing saqlanib qolishi va dinamik rivojlanishiga ham hissa qo‘shadi. Zamonaviy pedagogik ehtiyojlar va madaniy o‘tkazish strategiyalarini tahlil qilish orqali tadqiqot rivojlanayotgan rassomlar orasida texnik mahorat va madaniy o‘ziga xoslikni rivojlantirish uchun interfaol ta’lim salohiyatiga urg‘u beradi. Topilmalar maqomning aslligi va tarixiy teranligiga hurmatni saqlab, san’at ta’limida innovatsiyalar muhimligini ta’kidlaydi.

Downloads

Published

2025-04-27