MAQOM SAN’ATINI O‘RGANISH VA YOSH IJROCHILARGA O‘RGAYISH YO‘LLARI
Keywords:
maqom, an’anaviy musiqa ta’limi, madaniy meros, og‘zaki naql, yoshlar faoliyati, musiqa pedagogikasiAbstract
Maqom sanʼati Oʻzbekiston va Markaziy Osiyo musiqa va madaniy merosida markaziy oʻrin tutadi. Maqom musiqa, she’riyat, ma’naviyat va an’anaviy bilimlarni o‘zaro bog‘lab turgan murakkab tizim sifatida uni yetkazishda ko‘p qirrali yondashuvni talab qiladi. Ushbu maqola tez o‘zgarib borayotgan madaniy muhitda maqomni o‘rganish va uni yosh ijrochilarga o‘rgatishning samarali usullarini o‘rganadi. Unda tarixiy “ustoz-shogird” modeli, og‘zaki ijodning o‘rni, maqomning zamonaviy ta’lim tizimlariga integratsiyalashuvi, ustozlik va ijro amaliyotining ahamiyati ko‘rib chiqiladi. Texnologiyalardan foydalanish, she’riy matnlarni talqin qilish, ijodiy va madaniy asosli usullar orqali yoshlarni jalb qilish strategiyalariga ham e’tibor beriladi. Maqolada an’anaviy pedagogika va innovatsion yondashuvlar uyg‘unlashgan holda, zamonaviy jamiyatda maqomni saqlash va yangilash uchun barqaror asos taklif etiladi.Downloads
Published
2025-04-27
Issue
Section
Articles