OLIY TA’LIM MUASSASALARI TALABALARIDA FORTEPIANO IJROCHILIGIDA BADIIY IFODANI RIVOJLANTIRISH

Authors

  • Sarvar Azizov Qo‘qon davlat universiteti
  • Nargiz Shamilyevna Polatxanova O‘zbekiston davlat konservatoriyasi

Keywords:

badiiy ifoda, fortepiano ijrosi, oliy musiqa ta’limi, fortepiano pedagogikasi, interpretativ rivojlanish, emotsional ishtirok, ijro psixologiyasi, musiqiy talqin

Abstract

Oliy ta’lim muassasalari fortepiano ijrochi talabalarida badiiy ifodani rivojlantirish oliy musiqa ta’limining muhim jihati bo‘lib, faqat texnik mahoratdan ko‘ra ko‘proq narsani talab qiladi. Ushbu maqola badiiy talqinni qanday qilib hissiy jalb qilish, xayoliy fikrlash va talqin qilish chuqurligini rivojlantiruvchi pedagogik strategiyalar orqali o‘stirish mumkinligini o‘rganadi. Unda qo‘llab-quvvatlovchi o‘quv muhitini yaratish, hissiy intellektni birlashtirish va turli musiqiy uslublarni o‘rganishni rag‘batlantirish muhimligi muhokama qilinadi. O‘quv jarayonida chidamlilik va ishonchni mustahkamlash zarurligini ta’kidlab, ishlash tashvishi va perfektsionizm kabi psixologik omillar ko‘rib chiqiladi. Texnik mahorat, intellektual tushunish va shaxsiy ifodani birlashtirgan holda, yaxlit rivojlanishga e’tibor berish orqali talabalar haqiqiy, hissiy rezonansli chiqishlarga yo‘naltiriladi. Maqolada pedagogik e’tiborni mexanik aniqlikdan badiiy muloqotga o‘tkazish, tomoshabinlar bilan mazmunli bog‘lana oladigan fortepianochilarning yangi avlodini ilhomlantirishga qaratilgan.

Downloads

Published

2025-04-27